Otvori menu pristupačnosti, klikni enter Preskoči do sadržaja, klikni enter Preskoči do navigacije, klikni enter Preskoči do pretraživača, klikni enter
Otvori panel pristupačnosti
Pratite nas na Facebook Pratite nas na Youtube Pratite nas na Instagram Pratite nas na Twitter
29. veljače, 2016. godine održana je završna prezentacija studije izvodljivosti s analizom troškova i koristi Batahovina II. Prezentacijom uspješno je završen projekt financiran od strane Europske unije iz Europskog fonda za regionalni razvoj u iznosu od 85% bespovratnih sredstava. 
Studiju su izradili konzultanti, odnosno zajednica ponuditelja Trames Consultants d.o.o. i Ramboll Denmark A/S, te će ona biti dio dokumentacije za budući projekt izgradnje Batahovine koji će se aplicirati prema infrastrukturnim fondovima Europske unije.

NAZIV PROJEKTA:
Studija izvodivosti s analizom troškova i koristi projekta – BATAHOVINA II

NARUČITELJ:
Lučka uprava Dubrovnik

KONZULTANT:
Zajednica ponuditelja:
TRAMES CONSULTANTS d.o.o. i
RMBOLL DENMARK A/S

VRIJEDNOST:
1.706.700,00 kn

O PROJEKTU:

Južni dio Republike Hrvatske karakterizira usko kopneno područje odvojeno od matičnog teritorija bosansko-hercegovačkim koridorom te obala koju karakterizira arhipelag s brojnim otocima. Zbog ovakvog geografskog položaja, efikasni i moderni pomorski prijevoz je iznimno važan za osiguranje prometne dostupnosti, kako za putnike, tako i za terete.

Luka Dubrovnik, smještena u Gruškom zaljevu i na ulazu u zaljev Rijeke dubrovačke, važno je prometno čvorište lokalnog, regionalnog i međunarodnog pomorskog putničkog prometnog južnog Jadrana. Po broju uplovljavanja najznačajniji je promet linijskih putničkih plovila, dok je u ukupnom broju putnika dominantan segment nautičkog turizma, poglavito putnika s brodova na kružnim putovanjima.

U periodu 2004. – 2011. Lučka uprava Dubrovnik je izvršila projekt izgradnje i modernizacije operativne obale koji je stvorio preduvjet za povećanje kruzing turizma u Dubrovniku. Projekt Batahovina II je logični nastavak izgradnje i modernizacije operativne obale luke Dubrovnik. Predmet projekta je, osim nove operativne obale u obuhvatu zahvata, i uklanjanje/rušenje svih postojećih objekata/konstrukcija u obuhvatu, te formiranje novog zaobalnog platoa u funkciji luke.

Prema Urbanističkom planu uređenja, osnovna namjena trajektne luke za međunarodni promet IS1-1 na području Batahovine je: 
luka za trajektni i brodski promet s operativnim površinama za ukrcaj i iskrcaj, 
manipulativne površine za osobna i opskrbna vozila, 
montažne konstrukcije za garaže, 
biljetarnica i ostali potrebni sadržaji luke. 

Prateći sadržaji luke su: 
ugostiteljski sadržaji, 
trgovački i poslovni sadržaji (agencije, banke i sl.), 
komunalni objekti i uređaji. 

Osim sadržaja definiranih UPU-om rajon IS1-1 služio bi za: 
povremeni vez manjih brodova na kružnim putovanjima kada za njih ne bi bilo mjesta u rajo-ne IS1-2, 
vez brodova na višednevnim kružnim putovanjima Jadranom (motorni jedrenjaci), 
vez brodova na dnevnim izletima, 
privezište za jahte. 

Projekt razvoja operativne obale Luke Dubrovnik jedan je od najvažnijih projekata ulaganja u infrastrukturu u široj dubrovačkoj regiji. U društveno-ekonomskom smislu razvojem luke smanjit će se zagušenost pomorskog područja, spriječiti preusmjeravanje prometa i poboljšati kvaliteta usluga za korisnike i plovila. 

Izgradnja operativne obale luke nije održiva u isključivo komercijalnom i financijskom smislu, ali zahvaljujući financiranju EU-a osigurat će se zadovoljavajuća ekonomska i socijalna profitabilnost ulaganja. Očekuje se promocija ekonomskog rasta i otvaranja radnih mjesta i potpora daljnjoj koheziji s EU-om i ostatkom Hrvatske.

Opći cilj projekta je podrška domaćem i međunarodnom turizmu i ekonomskom razvoju Dubrovnika i elafitskog otočja, povezanog s Dubrovnikom trajektima i brodskim linijama. Cilj projekta je osigurati dugoročni razvoj luke Dubrovnik te postaviti temelje za izgradnju novih terminalnih objekata na projektnom području u okviru mogućnosti koje pružaju važeći prostorni planovi.

Operativni ciljevi projekta su utvrđeni kako slijedi:
Osigurati maksimalni kapacitet za vez plovila te osigurati fleksibilnu upotrebu vezova za trajekte, brodove, jahte i druga plovila,
Premjestiti trajektni promet na područje Batahovine,
Poboljšati organizaciju i učinkovitost prostora i osoblja,
Povećati sigurnost putnika, trajekata i brodova za vrijeme vezivanja u luci,
Poboljšati prometnu sigurnost i osigurati adekvatan kapacitet lučkog područja za putnike,
Osigurati kapacitete za primjenu kontrola EU granica (Schengen).

Jedan od bitnih ciljeva Studije je proširenje i unapređenje usluge svim potencijalnim korisnicima luke kao i vrjednovanje mogućeg poboljšanje pomorskih veza gravitirajućeg otočkog stanovništva i održivosti otoka.

Provođenjem aktivnosti izrade studije izvodivosti stvara se kvalitetna stručna i tehnička osnova za izradu projekta izgradnje najpovoljnijeg rješenja gradnje obalne podgradnje projekta Batahovina II. Pri tom su uzeta u obzir ne samo ekonomska i financijska mjerila, nego i društvena mjerila u smislu unapređenje kvalitete života stanovništva na području Gruža, Dubrovnika i Elafitskog otočja, zaštite okoliša, doprinosa kulturnoj i povijesnoj valorizaciji Gruškog zaljeva te unapređenja prometnih rješenja sagledavajući razvojne i prostorne planove Grada Dubrovnika. 

Glavni korisnici projekta će biti lokalni korisnici usluga luke, turisti u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, lokalna poduzeća, putničke agencije, Lučka uprava Dubrovnik i Luka Dubrovnik. Općenito, Dubrovnik i elafitsko otočje suočit će se sa znatno boljim ekonomskim uvjetima, te u cjelini s boljom socijalnom i ekonomskom kohezijom i boljom povezanošću.







Arhiva