29. veljače, 2016. godine održana je završna prezentacija studije izvodljivosti s analizom troškova i koristi Batahovina II. Prezentacijom uspješno je završen projekt financiran od strane Europske unije iz Europskog fonda za regionalni razvoj u iznosu od 85% bespovratnih sredstava.
Studiju su izradili konzultanti, odnosno zajednica ponuditelja Trames Consultants d.o.o. i Ramboll Denmark A/S, te će ona biti dio dokumentacije za budući projekt izgradnje Batahovine koji će se aplicirati prema infrastrukturnim fondovima Europske unije.
NAZIV PROJEKTA:
Studija izvodivosti s analizom troškova i koristi projekta – BATAHOVINA II
NARUČITELJ:
Lučka uprava Dubrovnik
KONZULTANT:
Zajednica ponuditelja:
TRAMES CONSULTANTS d.o.o. i
RMBOLL DENMARK A/S
VRIJEDNOST:
1.706.700,00 kn
O PROJEKTU:
Južni dio Republike Hrvatske karakterizira usko kopneno područje odvojeno od matičnog teritorija bosansko-hercegovačkim koridorom te obala koju karakterizira arhipelag s brojnim otocima. Zbog ovakvog geografskog položaja, efikasni i moderni pomorski prijevoz je iznimno važan za osiguranje prometne dostupnosti, kako za putnike, tako i za terete.
Luka Dubrovnik, smještena u Gruškom zaljevu i na ulazu u zaljev Rijeke dubrovačke, važno je prometno čvorište lokalnog, regionalnog i međunarodnog pomorskog putničkog prometnog južnog Jadrana. Po broju uplovljavanja najznačajniji je promet linijskih putničkih plovila, dok je u ukupnom broju putnika dominantan segment nautičkog turizma, poglavito putnika s brodova na kružnim putovanjima.
U periodu 2004. – 2011. Lučka uprava Dubrovnik je izvršila projekt izgradnje i modernizacije operativne obale koji je stvorio preduvjet za povećanje kruzing turizma u Dubrovniku. Projekt Batahovina II je logični nastavak izgradnje i modernizacije operativne obale luke Dubrovnik. Predmet projekta je, osim nove operativne obale u obuhvatu zahvata, i uklanjanje/rušenje svih postojećih objekata/konstrukcija u obuhvatu, te formiranje novog zaobalnog platoa u funkciji luke.
Prema Urbanističkom planu uređenja, osnovna namjena trajektne luke za međunarodni promet IS1-1 na području Batahovine je:
•luka za trajektni i brodski promet s operativnim površinama za ukrcaj i iskrcaj,
•manipulativne površine za osobna i opskrbna vozila,
•montažne konstrukcije za garaže,
•biljetarnica i ostali potrebni sadržaji luke.
Prateći sadržaji luke su:
•ugostiteljski sadržaji,
•trgovački i poslovni sadržaji (agencije, banke i sl.),
•komunalni objekti i uređaji.
Osim sadržaja definiranih UPU-om rajon IS1-1 služio bi za:
•povremeni vez manjih brodova na kružnim putovanjima kada za njih ne bi bilo mjesta u rajo-ne IS1-2,
•vez brodova na višednevnim kružnim putovanjima Jadranom (motorni jedrenjaci),
•vez brodova na dnevnim izletima,
•privezište za jahte.
Projekt razvoja operativne obale Luke Dubrovnik jedan je od najvažnijih projekata ulaganja u infrastrukturu u široj dubrovačkoj regiji. U društveno-ekonomskom smislu razvojem luke smanjit će se zagušenost pomorskog područja, spriječiti preusmjeravanje prometa i poboljšati kvaliteta usluga za korisnike i plovila.
Izgradnja operativne obale luke nije održiva u isključivo komercijalnom i financijskom smislu, ali zahvaljujući financiranju EU-a osigurat će se zadovoljavajuća ekonomska i socijalna profitabilnost ulaganja. Očekuje se promocija ekonomskog rasta i otvaranja radnih mjesta i potpora daljnjoj koheziji s EU-om i ostatkom Hrvatske.
Opći cilj projekta je podrška domaćem i međunarodnom turizmu i ekonomskom razvoju Dubrovnika i elafitskog otočja, povezanog s Dubrovnikom trajektima i brodskim linijama. Cilj projekta je osigurati dugoročni razvoj luke Dubrovnik te postaviti temelje za izgradnju novih terminalnih objekata na projektnom području u okviru mogućnosti koje pružaju važeći prostorni planovi.
Operativni ciljevi projekta su utvrđeni kako slijedi:
•Osigurati maksimalni kapacitet za vez plovila te osigurati fleksibilnu upotrebu vezova za trajekte, brodove, jahte i druga plovila,
•Premjestiti trajektni promet na područje Batahovine,
•Poboljšati organizaciju i učinkovitost prostora i osoblja,
•Povećati sigurnost putnika, trajekata i brodova za vrijeme vezivanja u luci,
•Poboljšati prometnu sigurnost i osigurati adekvatan kapacitet lučkog područja za putnike,
•Osigurati kapacitete za primjenu kontrola EU granica (Schengen).
Jedan od bitnih ciljeva Studije je proširenje i unapređenje usluge svim potencijalnim korisnicima luke kao i vrjednovanje mogućeg poboljšanje pomorskih veza gravitirajućeg otočkog stanovništva i održivosti otoka.
Provođenjem aktivnosti izrade studije izvodivosti stvara se kvalitetna stručna i tehnička osnova za izradu projekta izgradnje najpovoljnijeg rješenja gradnje obalne podgradnje projekta Batahovina II. Pri tom su uzeta u obzir ne samo ekonomska i financijska mjerila, nego i društvena mjerila u smislu unapređenje kvalitete života stanovništva na području Gruža, Dubrovnika i Elafitskog otočja, zaštite okoliša, doprinosa kulturnoj i povijesnoj valorizaciji Gruškog zaljeva te unapređenja prometnih rješenja sagledavajući razvojne i prostorne planove Grada Dubrovnika.
Glavni korisnici projekta će biti lokalni korisnici usluga luke, turisti u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, lokalna poduzeća, putničke agencije, Lučka uprava Dubrovnik i Luka Dubrovnik. Općenito, Dubrovnik i elafitsko otočje suočit će se sa znatno boljim ekonomskim uvjetima, te u cjelini s boljom socijalnom i ekonomskom kohezijom i boljom povezanošću.