Otvori menu pristupačnosti, klikni enter Preskoči do sadržaja, klikni enter Preskoči do navigacije, klikni enter Preskoči do pretraživača, klikni enter
Otvori panel pristupačnosti
Pratite nas na Facebook Pratite nas na Youtube Pratite nas na Instagram Pratite nas na Twitter
ZAGREB, 11. listopada 2011.

Strategija razvoja kruzinga obuhvatiti će osim državnih i županijske luke, te će jadranske županije zajedno s državnim lučkim upravama sudjelovati u njenom financiranju, odlučeno je na sastanku održanom 11. listopada u Zagrebu, kojeg je s predstavnicima županija i ravnateljima državnih lučkih uprava vodio kap. Mario Babić, državni tajnik za more.

Kako je kazao, odluka o izradi nove Strategije razvoja kruzinga donesena je obzirom da kruzing na Jadranu ostvaruje brži rast od predviđenog Studijom održivog razvoja kruzing turizma u Hrvatskoj iz 2007. godine.

Također, posljednjih godina na Jadranu su se pojavila nova odredišta u koja dolaze brodovi na kružnim putovanjima, a počele su se javljati i velike kruzing kompanije izražavajući želju za izgradnjom vezova za kruzere izvan državnih luka u kojima su u tijeku velika ulaganja upravo u infrastrukturu namijenjenu kruzerima, istaknuo je Babić. 

Naveo je kako je, primjerice, iskazan interes za izgradnju veza za kruzere u Kaštelima na lokaciji bivše tvornice Jugovinil, što je 7 nautičkih milja od Splita, gdje je planirana izgradnja vanjskih vezova koja uključuje i privez za kruzere. Postoji interes i za izgradnju vezova za kruzere u Divuljama na 3 milje od luke Split, te na području brodogradilišta u Trogiru oko 11 km od Splita.

Ne mislimo kočiti razvoj kruzinga, no zbog ulaganja države u projekte koji su već u tijeku u državnim lukama trebamo napraviti strategiju što i gdje hoćemo graditi, upozorio je.

Važnost izrade ovakve strategije istaknula je i Maja Markovčić Kostelac, v.d. ravnateljica Uprave pomorskog prometa, pomorskog dobra i luka, obzirom da je strateški dokument preduvjet za kandidiranje projekata za europske strukturne i kohezijske fondove.

Sudionici sastanka složili su se da Strategija obuhvati izgradnju luka za prihvat brodova na kružnim putovanjima u okviru luka otvorenih za javni promet kojima upravljaju lučke uprave, a ne u lukama posebne namjene. Također, strategija će obuhvatiti i izletničko-putničku flotu hrvatskih brodara-malih poduzetnika koja broji oko 400 brodova. 


Arhiva